LAATULUPAUS

Liikenne Lampola Oy antaa asiakkailleen laatulupauksen joukkoliikennelain 48 § mukaisesti. Valvomme jatkuvasti omaa toimintaamme niin, että lupauksessa annetut kohdat täyttyvät.

Mäntsälässä 2.5.2016

Jyrki Lampola
toimitusjohtaja

1. TARJOTTAVAT LIIKENNEPALVELUT

Liikenne Lampola Oy tarjoaa henkilöliikenteen liikennepalveluja turvallisesti, luotettavasti ja asiakaslähtöisesti.

1.1. Aikataulun mukainen liikenne

Tarjoamme säännöllistä, aikataulun mukaista joukkoliikennepalvelua pääasiallisesti Uudellamaalla. Liikenteemme keskuspaikka on Mäntsälä.

Kuvaukset hoitamistamme reiteistä aikatauluineen ovat osoitteessa www.liikennelampola.fi.        

1.2. Tilausliikenne

Asiakasryhmien moninaisten tarpeiden joustava ja laadukas tyydyttäminen on tilausliikenteen palvelujemme perusta. Tarjoamme tilausliikenteen palveluja lähinnä Uudenmaan ja Hämeen alueilla. Tilausmatkamme suuntautuvat Suomen lisäksi naapurimaihin.

Erityisosaamista meillä on muun muassa yritysten, koululaisten sekä erilaisten erityisryhmien (muun muassa liikuntaesteisten) yksilöllisesti suunnitelluista kuljetuksista.

2. PALVELUISTA TIEDOTTAMINEN

Reittiliikenteen voimassa olevat aikataulumme sekä reittimme julkaisemme aina omilla internet-sivuillamme (www.liikennelampola.fi/aikataulut).

Painettu aikataulumme on saatavilla kaikista autoistamme, Matkahuollon toimipisteistä, reittialueen kuntien toimipisteistä sekä omasta toimistostamme.

Kuulumme Matkahuollon informaatiojärjestelmään, joten aikataulumme ovat mukana myös valtakunnallisessa aikatauluhaussa (www.matkahuolto.fi/matka/aikataulut).

2.1. Palvelujen muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen

Aikataulujamme ja reittejämme koskevat muutokset sekä mahdolliset liikennehäiriöistä johtuvat peruutukset ilmoitamme ensisijaisesti omien internet-sivujemme välityksellä.

Tarvittaessa ja harkintamme sekä liikenteen tilaaojaorganisaation ohjeiden mukaisesti jaamme linja-autoissamme erillisiä paperisia tiedotteita, joissa kerrotaan muutoksista.

3. KÄYTÖSSÄ OLEVAT MATKALIPUT JA HINNAT

Joukkoliikennevuoroissamme käyvät käteisen kertamaksun lisäksi kaikki Oy Matkahuolto Ab:n myymät liput (kaupunkiliput, seutuliput, vuosiliput, kausiliput, koululaisliput).

Joukkoliikennevuorojemme hinnoittelussa noudatamme Oy Matkahuolto Ab:n hinnoittelua. Hintatiedot löytyvät painetusta aikataulujulkaisustamme, internetistä omilta sivuiltamme www.liikennelampola.fi sekä osoitteesta www.matkahuolto.fi/matka/hinnat, Matkahuollon toimipisteistä sekä kuljettajiltamme.

4. HENKILÖSTÖ

Käytämme liikennepalveluissamme kokenutta henkilöstöä. Matkustajien turvallisuus on aina kuljettajan keskeisin tavoite.

Kuljettajamme pyrkivät palvelemaan kaikkia asiakkaitamme ystävällisesti ja myönteisesti sekä vastaamaan mahdollisuuksien mukaan vastaamaan palveluitamme koskeviin kysymyksiin.

Kuljettajamme ottavat työssään huomioon erityisryhmien poikkeukselliset tarpeet ja auttavat tarvittaessa esimerkiksi vanhuksia, lapsia ja liikuntaesteisiä kyytiin nousemissa sekä kyydistä poistumisessa.

Koulutamme henkilöstöämme tarpeen mukaan.

5. KÄYTÖSSÄ OLEVAT LINJA-AUTOT

Käytössämme on 10-50 -paikkaisia linja-autoja.

Pystymme tarvittaessa täydentämään palvelujamme Taksipalvelu Jyrki Lampolan kalustolla, johon kuuluu mm. 8-paikkaisia, pyörätuolinostimella varustettuja taksibusseja sekä farmarimallisia taksiautoja.

Sekä linja- että taksiautot on varustettu jäähdytysilmastoinnilla.

Kalustopolitiikkamme lähtökohdat ovat: turvallisuus, luotettavuus, mukavuus ja tarkoituksenmukaisuus. Pyrimme ajamaan mahdollisimman uudella ja modernilla kalustolla.

Alkolukko

Alkolukko on varusteena sekä linja-autoissamme että takseissamme.

Ympäristöystävällisyys

Autokalustomme on uutta, vähintään Euro 4-päästönormit täyttävää.

Kunnossapito


Kaikki bussimme ovat säännöllisen huolto-ohjelman piirissä. Lisäksi jokainen kuljettajamme on ennen ajoon lähtöä, ajon aikana ja sen jälkeen velvollinen varmistamaan, että auto on moitteettomassa kunnossa.

Automme pestään ja siivotaan päivittäin matkustajien viihtyvyyden takaamiseksi.

6. ASIAKASTYYTYVÄISYYS JA SEN MITTAAMINEN

Seuraamme jatkuvasti asiakkaidemme tyytyväisyyttä tarjoamiemme palveluiden tasoon. Omilla internet-sivuillamme on käytössä lähettävä lomake, jolla voi antaa palautetta.

Keräämme ja tilastoimme saamamme palautteet sekä määrittelemme niiden aiheuttamat toimenpiteet toteutus- ja seuranta-aikatauluineen.

7. REKLAMAATIOT

Liikennettämme ja toimintaamme koskevat valitukset ja reklamaatiot käsittelemme mahdollisimman nopeasti. Annettuun palautteeseen vastaamme viimeistään kolmen päivän kuluessa sen saapumisesta.

Matkalipun hinnan palautusta ja korvauksia koskevat vaatimukset käsitellään tapauskohtaisesti ja perusteet selvittäen.

8. ESTEETTÖMÄT PALVELUT

16-paikkainen linja-automme on varustettu pyörätuolinostimella ja asianmukaisilla kiinnikkeillä. Matalalattiainen palvelubussimme on varustettu invaluiskalla.

Tarvittaessa täydennämme liikuntaesteisten palvelua Taksipalvelu Jyrki Lampolan 8-paikkaisilla taksibusseilla, joissa on pyörätuolinostin.